Tänään käytiin aamusta treenaamassa Sarin , Saaran ja Arton kanssa. Virkistävää saada asioihin erilaisia näkökulmia (Sari harrastaa suojelua) ja puhuttiin taas paljon leikkimisestä ja sen rakentamisesta, vietistä ja sen sätelystä ja tärkeydestä. Turha nykertää pikkujuttuja jos linjat tuuttaa varattua tai koiralla on pää täynnä muita juttuja.

Eka setissä Pulmu teki normitreeniä, että muut vähän näkevät miten tehdään. Niin siis tietty yritin ensin harrastaa taas tosi teoreettista koulutusta ja selittää taustoja, mutta onneksi viimein päädyttiin käytäntöön :D P oli "ihan kiva", ei mitenkään super fiiliksissä mutta ei pökkyröinytkään ja näennäisesti leikki ihan ok. Annoin eka juosta vähän kentällä (lähti kaartelemaan aika pitkälle) ja kutsuin sieltä mun mukaan. No joo eli mä pyytelen ja Pulmulla oli ihan muut jutut mielessä. Tehtiin hyppyä ja kiertoa, noutoa ja pienet pätkät seuruuta. Välillä P meinas vähän tuusailla muutakin ja mä vaan pyytelin takas. Joo... Saara sanoikin hyvin, että treenaaminen näyttää ihan samalta kuin Ristyn kanssa; mulla on kauhee meininki päällä kokoajan ihan kuin pelkäisin että kohta se lakkaa tekemästä. Niinhän se vähän taitaapi olla.

Toisessa ja kolmannessa setissä sitten vähän leikitettiin Pulmua ja kyllä se osaa taistellakkin kun ei vaan huiski liikaa. Helposti jää vähän kyttäämään lelua ja odottaa josko sitä vaan heilutettais ja vietäis karkuun, mutta kun antoi rauhan ja vastusti sopivasti ja vähän "härkki" niin kumman hyvin taistelikin patukasta. Saara on ihan oikeassa, että ehkä mun pitäis suorittaa vähemmän ja tutustua Pulmuun vielä paremmin, on kuintenkin ihan erilainen kuin Risty ja mulla ei oo aina mitään hajua mitä sen päässä liikkuu.

Illalla leikitin pari settiä vielä pihassa ja ilme on kyllä aika eri sivulletullessakin kun saa hyvin leikin käyntiin. Kokeilin myös "hippasta" mitä Christa teki Xn kanssa ja se oli Pulmusta ihan sika hauskaa ja loikki mua hastaen ympärillä. Kuten C sanoi, meillä on ehkä tullut vähän joku solmu suhteeseen ja täytyis nyt koittaa löytää yhteistä säveltä ja purkaa se. Niin ja tehtiin pujottelua uusilla kepeillä, hauskaa..

Sari sanoi hyvin "Teineys, juoksut yms on vaan tekosyitä, se on vaan ohjaajan kokemattomuutta ja osaamattomuutta käsitellä koiraa erilaisessa mielentilassa ja vireessä."