Vein Konstaa Laukaaseen hoitoon ja sovin samalla Katjan ja Zenin kanssa treenitreffit Jyväskylään Jatin hallille. Varattiin oikein kaksi tuntia (ja taisi mennä vähän yliajallekkin :D):

Katjaa odotellessa kerkesin rakentaa kehän, tyhjennellä kentän enimmistä agiesteistä ja hömppäillä vähän Pulmun kanssa. Kun toin Pn halliin, viereisellä kentällä oli agitreenaajia (haukkuvia) ja ne vähän häiritsi alkuun Pumpea vieraassa paikassa. Heittelin palloa, tein vähän seuruuta, sitten ruutua (tässä selvästi rentoutui ja alkoi leikkiä paremmin) ja muutamia noudon nostoja ennen Katjan tuloa. Täytyy miettiä tuota treenien alkua vieraassa paikassa vielä miten olis järjevintä.

Katjan tultua P pötkötteli hetken siinä käskyllä kun roudattiin kontaktit sivummalle. Sitten tein vähän seuruuta josta osa Katjan käskyttämänä. Ei se kuulemma niin pahalta näyttänyt kun ensin  selittelin :) Normaalia nuoren koiran seuruuta ja yrittää tosi kovasti, paikka Katjan mukaan kiva vaikka mulla ei oikein mitään hajua sen paikasta kun ei oo kiinni jalassa. Katjan huomio, että lähti kääntymään vasemmalle jo varmaan siinä kohden kun mä suunnittelin kääntymistä, vaikka en mielestäni tehnyt mitään. Täytyy varmaan suunnitella kääntymisiä ja kävellä vain suoraa.

Sitten tehtiin ruutua, jossa mietittiin paikkatreeniä. Tässä täytyy tehdä muistakin suunnista kuin vain edestä päin lähetyksiä ruutua kohti. P ruudun viereen seisomaan ja mä menen eri puolelle ja siitä ruutuun (ihan läheltä). Tähän naksu? Ja sitten jossain kohti siirtymisiä myös ruudun sisällä. Vauhdin kanssa otettiin niin, että laitoin kiertämään ja jäin itse lähemmäs ruutua: ekalla tarjosi itse paikkaa ja olin ihan ällistynyt kun olin varautunut stoppaamaan täydestä vauhdista. Sitten jossain kohti menikin vähän enemmän juoksuleikiksi ja sama neuvo kuin Satsulta että ei saa päästää juoksentelemaan mun luokse ruudusta vaan stoppaan sitten jos ei itse pysähdy. Kokeiltiin myös niin, että jos juoksi vaan ympyrää, eikä tarjonnut itse pysähtymistä ruudussa ja lähti mua kohti, stoppasi "öp-pöp" ja uudelleen ruutuun. Tässä positiivista, että ei mennyt pökkyrään tai passiiviseksi vaan säilytti söpön yritteliään asenteen kokoajan vaikka mä olin aika sekaisin ja kielsinkin välillä. Ja juoksee kovasti kiertoleikissä, tosin vähän ympyräisellä säteellä ruutuunkin (täytyy seurata mihin kehittyy, koska kohta menee sivusta sisään kun juokseen isolla ympyrällä).

---------Zen teki

Toisessa setissä katsottiin vähän noutoa ja kokeiltiin eri kiertovariaatioita paluu vauhdin nostamiseen. Sivulle tuloja täytyy muistaa ottaa paljon ja kiertoleikeissäkin mun pitäis jossain kohti koittaa olla kisamaisena eikä vaan juoksennella mukana. Sivulletullessa voisi oikeaa jalkaa laittaa vähän taakse ristiin niin ei pääsisi niin "yli" mun taakse. Metallia vaihtoikin nyt aika hyvin vinkupalloon ja puhuttiin myös lentävän namin käytöstä. Tajusin, että oon aina palkannut niitä metskun nostoja heittämällä namia Pulmua päin, kun pitäis heittääkkin se mun selän taakse.

Katja haki Zenin ja tein sillä välin hyppyä ja seisomassa pysymisiä (seis+ heitin lelun eteen ja kävslin vähän+ vapautin leluun). Sitten tehtiin paikallamakuu; tämä ok! Kävin ihan nopsaa kääntymässä piilossakin.

Pumpe sai hetken leikkiä ja tehdä hömppäkaukoja kun Zen teki kaukoja (P olis tosi mielellään kuunnellut Katjan käskyjä ja oli tosi vaikeaa kun ei saanut tehdä niiden mukaan), välillä ei kyennyt leikkimään ja välillä sitten leikki taas tosi hyvin. Sitten sain pötkötellä sivussa kun Zen teki ohjattua ja lopuksi heittelin vielä palloa ja P sai liirailla uudella matolla.

Myrskyt pressuhalleissa on aika mielenkiintoista; ainakin sen jytinä ja pauke ei haitannut Pulmua eilen eikä tänään (itseä kyllä jännitti jossain kohti lähteekö halli lentoon!). P oli muutenkin paljon kivempi ja reippaampi kuin olisin odottanut ja treenien jälkeenkin oli ihan sen oloinen että mitäs nyt seuraavaksi tehtäisiin :) Kiitos Katja, oli tosi kivaa!