Siis Varkaushan on ihan matkan varrella kun Mikkelistä lähdetään Laukaaseen... Olin viemässä Konstaa hoitoon mummolaan pariksi päivää ja koukattiin rengasmatkana Varps Areenan kautta. Jaana ja Satsu oli jo treenaamassa, kiitos seurasta ja ihanaa että pääsin mukaan!

Pulmulla ohjelmassa avo settiä:

*Paikallaolo Hulan kanssa:

Leikitin ensin vähän narpalla ja sitten kehäänmeno. Lähti kivasti leikin jälkeen tarjoamaan seuruuta ja mukaan, mutta kun huomasi Hulan ja kehäänmenon niin meni vähän pökkiin. En välittänyt, Satsu kopeloi ja vein "siinä" käskyllä kehään. Sivulla oli vähän sitkeenä ja alas sitkeesti, kehuin kuitenkin kun meni ja selvisi ekalla. Jätössä oli vähän ankea, mutta kun menin piiloon niin oli maannut kokoajan tosi hyvin. Paluussa vähän luimisteli kun kävelin kohti, mutta perusasentoon nousi tosi kivasti! Tästä heti kehut ja heitin namia palkaksi.

Kävin kehän ulkoouolella ja leikitin vähän narpalla ja sitten aloitettiin:

*Seuruu: taisi olla kokonaisuutena ihan ok. Vähän meinas ennakoida jotain käännöstä+ oli kuplahdellut pari kertaa sivusuunnassa (menosuunnassa pitää hyvin paikkansa). Mutta tuntui kivalta, vaikka välillä mulla ei ollut mitään hajua taaskaan onko mukana vai ei. Tästä kisakehu

*Maahanmeno: otin alun perusasentoon ja palkkasin siitä lelulla. Sitten aloitettiin ja liikkeenä ok. Makasi kävelytkin nyt hyvin, eikä keksinyt haistelua tms. sijaistoimintoja. Oli varman oloinen. Loppuun pa nousuun taisin antaa namin (muistin mennä nyt näissä itse tarpeeksi taakse kun olin nostamassa Pumpea pa) ja kehut.

*Luoksetulo: alussa palkkasin taas pa tulon. Jättö ok, lähti ok vauhdilla ja pyssäsin käsimerkillä ja Satsu heitti samaan aikaan pallon. Ei kyllä olis ehken pysähtynyt...

*Seisominen: näissä liikkeiden aluissa mulla oli ajatus palkata sivulletulot, mutta jotenkin olin niin asennoitunut siihen että tulee sivulle vasta käskyllä etten osannut muokata ajatusta kun Pulmu tarjosikin kivasti aina sivullemukaa kun vaihdoin paikkaa. Mutta enimmäkseen ne alut tais olla kuitenkin ok. Mutta siis seisominen liikkeenä, oli hyvä ja kävelytkin pysyi hyvin ja oli varman näköinen. Mä vaan kuulemma voisin jo tässä kävellä koiran vasemmalta puolelta, empä oo tajunnut kun en kellekkään oo oikeesti sitä Z-taa vielä opettanut :D Hyvä kun nyt sanottiin!

*Nouto: lähti semi ok vauhdilla mun käskyllä, meni tassuilla kapulaan, kannustin kehulla paluuseen  (en kyllä tiedä oliko tällä vaikutusta ja ei ehkä olis kandennu kehua kun oli mennyt tassut edellä kapulaan), tuli kait suht ok paluun ja pa hintsun taakse. Piti muistaakseni luovutukseen kapulaa ok ja kesti istumassa kun otin pois :) Hyvä P! Kisakehu

*Kauko: ja taas palkka pa tulosta (narppa). Sitten varsinainen liike kisamaisesti ja palkkasin ekan istumisen (nousi yllättävän ok). Sitten oli tarkoitus tehdä sarja ja P jäätyi, tykitin käskyjä mutta ei noussut maasta. Moitin ja kävin nostamassa (yritti vähän luikerrella mutta ei häipynyt) ja väännettin tämän kanssa hetki, kaksi kertaa vapautti iloisesti itsensä mun kehusta singahtamalla mua päin. Juu nyt pitää lakata palkkaamasta eteenpäin mun luo ja palkka ajatus selkeästi taakse. Puuh ja plääh, tähän paljon treeniä

*Hyppy: muuten ok, mutta meinasi paluussa ennakoida ja lähteä liikkurin käskystä. Käskin uudelleen istumaan ja vasta omalla köskyllä sai tulla.

Mä luulin, että mä olin ihan reipas mutta olin näyttänyt siltä, että oon ihan kauhusta paskana :( Yritän kuulemma olla YLI reipas kun teen kisamaista, voi kökön kökkö kun osaisin käyttäytyä normisti!! Pulmu tuntui kaikista virheistä huolimatta kivemmalta kuin aikaisemmissa kisatreeneissä, liikkeiden välissä mua vähän häiritsi se että meinas liehahdella moikkaamaan muuta porukkaa+ lähti esim. liehumaan kun haettiin kapulaa. Mutta ei se kait ollu pahalta näyttänyt. Mun vaan pitäis ehken ottaa kehun jälkeen "siihen" jos itsestä tuntuu kivemmalta. Leikki tosi kivasti kun palkkasin narpalla, se tuntui mukavalta! Ja oli jotenkin tosi söpö (jos ei lasketa niitä hetkiä kun menee jumiin).

--------------

Toisessa setissä tehtiin:

*Tunnaria; oli yllätykseksi vähän "rai-rai" meininki ja meni aika takki auki lapuille ja pitkästä aikaa yritti puoli-ilmaista myös väärää. Oli tarkoitus ottaa vähän vauhtia alkuun, mutta ei sitten otettu muuta kuin 3 perinteistä toistoa kun oli vähän härvänä itsekkin. Viimeinen oli tosi hyvä!

*Ruutua; eka lelulle, sitten tyhjään eri matkoilta. Kerran oli "pallo-pallo-fiiliksellä" ja koitti tarjota pyssäystä ennen ruutua, muuten haki kivasti itse paikkaa.

*Luoksetulon stoppeja "lenkkityyliin"; juoksutin hypyn ja putken väliä ja stoppasin jossain kohti. Yleisökin kuulemma näki milloin meinasin pysäyttää ja arvaa vaan osasko Pulmu tulkita mua jo pelkästä ajatuksesta.. On niiiiiin helppoo kun on vähän liiankin fiksu koira :D Blondi Risty juoksi 2v ennen kuin alkoi ennakoimaan pyssäystä, mutta ei se kyllä pysähtynytkään ennen sitä :)

*Metallia jättönostoina vauhtipalkaten; tokaan tais mennä tassuilla ja kävelin vastaan "oh-hoh, miten sä nyt noin moittien" ja sitten tekikin kaksi nostoa hienosti ilman tassuiluja :) Niin ja vaihtoi leluun!

-----------

Kivaa oli, kiitos Satsu ja Jaana! Ja Konstakin viihtyi Lukan kanssa niin ettei olis pois halunnut lähteä. Otetaan uusiksi!

Huomionarvoista; kyllä tuntuu kivalta kun Pikku Pulmu oikeasti tavoittelee lelua ja leikkii sillä sen näköisenä että sillä on oikeasti kivaa!

** Kiitos Eeva oikoluvusta :))